Hardloopschema's

Trainingschema richting Vaalserbergtrail

Duurloop hardloop training richting de Vaalserbergtrail

Om goed aan de start van de Vaalserbergtrail te verschijnen, heb ik mijn eerdere trainingsschema omgegooid. Aangezien ik de laatste weken een schema aanhield dat meer gericht was op het verhogen van mijn snelheid, leek mij dit niet de beste voorbereiding voor de trailrun.

Ik wil me nu meer richten op duur en extra kracht in mijn quads, gluts en core. Dit doe ik, omdat ik er bij de trail clinic achter kwam dat met klimmen en dalen op deze spieren de meeste spanning komt te staan.

Het schema voor de volgende 6 weken

Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag
Week 1Quads, Gluth workout Duur: 10kmCore workout Interval: 1km / 2min 5x Rust Quads & Core workout Duur: 12km
Week 2 Quads, Gluth workout Duur: 12km Core workout Interval: 1km / 1,5min 5x Rust Quads & Core workout Duur: 15km
Week 3 Quads, Gluth workout Duur: 14km Core workout Interval: 1km / 1min 5x Rust Quads & Core workout Duur: 18km
Week 4 Quads, Gluth workout Duur: 16km Core workout Interval: 1km / 0,5min 5x Rust Quads & Core workout Duur: 21km
Week 5 Quads, Gluth workout Duur: 12km Core workout Tempoloop: 10km Rust Quads & Core workout Duur: 12km
Week 6 Rust Duur: 8km Rust Tempoloop: 5km Rust Rust Vaalserbergtrail 21km

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *