Voeding

Met deze groente krijg je veel eiwitten binnen!

Groente met veel eiwitten

Om er voor te zorgen dat je lichaam goed functioneert is het belangrijk om voldoende eiwitten te eten. Helemaal als je ook regelmatig hardloopt of aan krachttraining doet. De meeste mensen die meer eiwitten nodig hebben grijpen snel naar de eiwitshakes. Wist je dat je met groente ook relatief veel eiwitten kan binnen krijgen.

7 x groente met veel eiwitten

Kidneybonen zijn kleine eiwitbommetjes

Bonen zijn een ideale bron om om eiwitten binnen te krijgen. Er zit 24 gram per 100 gram bonen. Dat zijn er precies zoveel als een ei. Met deze hoeveelheid eiwitten is het de koploper in de lijst met groente met veel eiwitten.

Broccoli is gezonde keuze met veel eiwitten

Een veel gegeten groente is broccoli en dat is niet voor niks. Broccoli is een super gezonde groente met relatief veel eiwitten. Per 100 gram krijg je 3 gram eiwitten binnen.

Spruiten

Deze kleine eiwitbommetjes worden niet door iedereen gegeten. Niet iedereen is fan van spruitjes. Toch is het zeker waard om deze groente te eten om meer eiwitten binnen te krijgen. Ze bevatten 4 gram eiwitten per 100 gram spruiten.

Artisjok

De artisjok wordt niet veel gegeten, zonde want met één kleine artisjok krijg je al gauw 3 gram eiwit binnen. 3 gram eiwit staat gelijk aan een halve ei!

Het witte goud: asperges

Mijn favoriete groente en niet alleen omdat het witte goud boordevol zit met eiwitten. In elke asperge zit ongeveer 1 gram eiwit. Waarom is het niet het hele jaar door aspergeseizoen?

Maïs is makkelijk toe te voegen aan gerechten

Niet alleen is maïs lekker, maar het is ook makkelijk toe te voegen aan verschillende gerechten. Denk bijvoorbeeld aan een Mexicaanse wrap of in gewoon je salade. Per portie maïs krijg je ongeveer 3 gram eiwitten binnen.

Bloemkool

Je hebt 24 roosjes nodig om aan hetzelfde aantal eiwitten te komen als een ei. Dat is een flink boord vol. Bloemkool is ook eenvoudig te verwerken in andere gerechten. Bijvoorbeeld een pizzabodem van bloemkool of als bloemkoolrijst.

Wat is jouw favoriete groente met veel eiwitten om sneller te herstellen van je spierpijn.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *